safari - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Marleen weijland - WaarBenJij.nu safari - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Marleen weijland - WaarBenJij.nu

safari

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

09 Juli 2014 | Kenia, Nakuru

Nou hier zijn we dan, maar waar moet ik beginnen?

Vrijdag ochtend moesten laura en ik om 7 uur bij de supermarkt zijn om op safari te gaan, dus om 6 uur stonden wij heel vrolijk naast ons bed. Om precies 7 uur kwamen we aan bij de supermarkt en alleen Floris was er. Uhu alle anderen hielden zich aan de keniaanse tijd, wat betekent dat je minsten n half uur te laat bent. Dus rond kwart voor 8 begonnen we aan ons 8 uur lange reis. Nee niet omdat het zo ver was, maar omdat we 50 keer moesten stoppen onderweg en omdat de weg vol maar dan ook echt vol zat met gaten. Dus eenmaal misselijk aangekomen in Maasai Mara konden we onze spullen in een bungalow iets leggen en moesten we meteen weer de auto in, want we gingen meteen op safari. Maaaar onderweg naar mn bungalow kwam ik n aantal bordjes tegen met 'kijk uit! Er in slangen. In nood bel.....' en niet zo maar slangen, nee slangen die je binnen 7 minuten dood maken. Woehoee fijne safari! Maar goed, we gingen dus op safari en op de eerste dag zagen we leeuwen, olifanten, giraffen en zebras enzo super leuk. Na zonsondergang gingen we weer terug (uur of 7) en toen hebben we iets gegeten, echt suuuper lekker eten. En voor t eerst weer gewoon aardappelen, wauw. Komend half jaar of jaar eet ik geen rijst meer, ik zweer het!
Na het eten hebben we met zn alle bij een kampvuur gezeten (met zn allen bedoel ik; floris, laura, laura, Ellen, Debbie, kristen, Anna en Valentine). Er kwamen n paar Maasai mensen bij ons zitten en we hebben n Afrikaanse dans wedstrijd gehouden, ofja spring wedstrijd dus haha.
's avonds ging floris eerst alle bedden controleren of er slangen in zaten, maar we hebben er gelukkig geen gevonden. Dus de volgende dag om jawel 5 uur opstaan, want we gingen de zonsopgang kijken. Na een 12 uur lange safari kwamen we weer terug in t kamp, weer n kampvuur en weer checken voor slangen en toen vonden we een spin, maar floris kon m niet vangen dus zijn ik en laura in floris bungalow gaan liggen want die lang in zijn eentje in een driepersoons bungalow haha, gekke Nederlander ook.. En de volgende dag jawel om 4 uur opstaan zodat we nog even op safari konden en vermogens weer 8 uur naar huis. Op safari zijn er allemaal rare dingen gebeurd, maar die vertel ik thuis allemaal wel, want typen duurt te lang haha.
Maandag weet ik eigenlijk niet echt meer wat ik gedaan heb, maar dinsdag hadden we een afscheidsfeestje van 2 Ierse jongens. Steeds als er iemand weg gaat, is er een feestje haha en natuurlijk hebben we voetbal gekeken! En vandaag hebben we weer een afscheidsfeestje maar dan van kristen. Dus wij gaan lekker in de 'kroeg' (VERSIERD MET ORANJE SLINGERs DOOR ONS) afscheid nemen en Nederland kijken :)

WOOOOH MIJN KOFFER IS ER, HET LIJKT WEL KERSTMIS MET AL DIE 'NIEUWE' KLEREN!!!

  • 11 Juli 2014 - 19:59

    Jules:

    hahaha super leuk maar jij hebt sowieso dat nummer uit je hoofd geleerd

    xxx ikhouvanje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 2234

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: