'dat gebeurt normaal nooit ' - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Marleen weijland - WaarBenJij.nu 'dat gebeurt normaal nooit ' - Reisverslag uit Nakuru, Kenia van Marleen weijland - WaarBenJij.nu

'dat gebeurt normaal nooit '

Door: marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 Juli 2014 | Kenia, Nakuru

Zaterdag was een heerlijk dagje of middagje aan het zwembad. Even met mama geskypt wat overigens best grappig want soldaten ze nog niet helemaal begreep hoe het werkte haha. Maar natuurlijk speelde nederland die avond dus moesten we een plan hebben voor die avond. We besloten om met 7 personen een driepersoons hotelkamer te huren, want dan is het lekker goedkoop haha. Dus die avond zijn we met zn allen op stap geweest, en natuurlijk waren we heel blij toen nederland won! Rond n uur of 3 zijn we met zn allen naar het hotel gegaan en zijn we gaan slapen. Rond 9 uur zijn we her hotel uitgegaan, hebben we een ontbijtje Gehaald bij de supermarkt en hebben we die op straat opgegeten. Vervolgens zijn we om 10 uur naar het zwembad gegaan en hebben we daar heel de dag gelegen. Niet wetend dat het de warmste winterdag ooit werd in Kenia, 36 graden. Dus wij insmeren, heel verstandig. Rond n uur of 12 ben ik het zwembad in gegaan en is de rest ergens gaan lunchen, maar ik had nog geen honger. Dus ik ben na het zwemmen op mijn bedje gaan liggen en ik bedacht me dat wanneer ik droog was ik me weer moest insmeren. Maar tijdens het opdrogen ben ik in slaap gevallen en de rest kwam pas na 3.5 uur terug, dus ja ik heb 3.5 uur in de brandende zon gelegen.
Toen laura terug kwam heeft ze me wakker gemaakt, in de schaduw gelegd en heeft ze natte handdoeken over me heen gelegd. (laura heeft ondertussen al 2 jaar geneeskunde achter de rug en heeft het onderdeel brandwonden al afgerond). Na n uurtje hebben we de organisatie gebeld, die zijn gekomen en die hebben mij en laura naar het ziekenhuis gebracht. Laura had me onderweg alles verteld wat er waarschijnlijk ging gebeuren. 'marleen als je energie, voedingsstoffen, zuurstof, bloed en wat dan ook gaat nu naar je rug en benen om je lichaam te verzorgen. Je zult duizelig worden omdat je te weinig vocht in je hoofd hebt dus ik het ziekenhuis ga ik meteen water voor je regelen. Je krijgt het heel koud omdat je lichaam te weinig energie heeft om je ook nog warm te houden'
Eenmaal in het ziekenhuis, ja hoor ik werd duizelig, viel flauw, kwam na 5 minuten weer bij en was nog steeds n beetje duizelig. Ze wilden me dolgraag aan het infuus leggen, maar een andere vrijwilliger had een maag infectie opgelopen en ze hebben haar 7 keer moeten prikken voor infuus en 3 keer voor bloed. Dus ik zei tegen de dokters dat ik eerst met laura wilde overleggen. Dus ik net laura praten en die zei 'marleen je ziet er niet zo slecht uit, je bent vooral heel erg rood en kan maar 2 if 3 kleine blaadjes zien op je rug dus ik denk dat het niet nodig is. Ik heb thuis ook zalf liggen tegen dit soort dingen ik heb het op de Uni gehad. Maar ik heb natuurlijk geen diploma ik ben een student dus als je hier wilt blijven sta ik achter je en blijf je hier. ' dus ik vroeg aan laura of het kwaad kon als ik nu naar huis ging en morgen terug zou komen als ik me niet goed voelde. Het enige wat er dan zou gebeuren is Dat het genezen misschien een dag langer duurde. Nou oké, je mag 1 keer prikken. Maar hij wilde minstens 5 kansen dus ik zei heel eerlijk nou sorry, maar als je nu al weet dat je 5 kansen nodig hebt dan vertrouw ik je niet en ga ik nu naar huis.
Dus we zijn naar huis gegaan, hebben thuis de wedstrijd gekeken en sinds dien verzorgt laura me. Ze heeft nu al 2 dagen vrij genomen van dr werk. Ze legt natte handdoeken om mijn benen en rug en ververst ze elk half uur. Ze smeert me 2 tot 3 keer per dag in. Ik neem 2 koude douches per dag en elk kwartier geeft ze me een glas water zodat ik genoeg vocht heb voor de herstelling.

Dusja dit is de status in Kenia. Maar het gaat al een stuk beter. Onder mijn knieën doet het niet meer pijn en ik ben niet meer duizelig geweest, ik heb het niet meer zo koud wat betekent dat mijn lichaam weer genoeg energie heeft om Zichelf op te warmen.
Ik weet dat jullie nu een beetje in paniek zijn misschien, maar ik was nooit weggegaan van het ziekenhuis als het niet goed voelde. Dus jullie moeten wel weten dat ze hier heel overbezorgd reageren en dat het echt niet zo slecht met me gaat. Als ik me echt niet goed voel dan was ik er wel gebleven, maar ik had nirt echt het gevoel dat het allemaal nodig was...

Ik hou van jullie!

Tags: h

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 30 Juni 2014
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 2239

Voorgaande reizen:

30 Juni 2014 - 07 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: